tisdag 15 september 2009

Bröllopsbonanza 3000

Ja, har som sagt lite för lite tid över just nu. Bröllopsrelaterade saker att fixa med varje dag. Har suttit och hållit på med festprogrammet hela kvällen. Det är lite trixigt att få ihop, men det går nog. Har dock varit med om en mängd lol-moments när jag letat inspiration på nätet. En grej som folk verkar tycka att man ska ha med i ett festprogram är nämligen typ "ordningsregler". Och ja, de är såklart oerhört tokroliga av typen "För bortkomna gäster ansvaras ej", "Det är strängt förbjudet att hålla sitt goda humör för sig själv" och "Klädsel rekommenderas". Ja, man måste tydligen få gubbhumor när man gifter sig. Jag blev iofs road av att läsa upp alla högt för Simon, som bad mig vara tyst.

Idag har jag också äntligen lyckats med att hitta en jävla bh till bröllopet också. Det kändes lite som i Bridget Jones: The Edge of Reason när Bridget provar korsetter. Men det blev bra till sist i alla fall, efter att det här scenariot utspelat sig, dvs.
Expediten: *ser tveksam ut* "Hmm jaaa alltså tuttarna hamnar ju väldigt... högt uppe kanske."
Jag: *med panik i rösten* "Jag som alltid har minimizer, jag är inte van med att dom är såhär i ansiktet!"
Expiditen: "Det är nog bäst att jag hämtar nåt annat."

Idag kom för övrigt mina skor med posten. De ser ut såhär fast vinröda. De är gjorda av gummi och filt och kommer från Melissa. Och de luktar bubbelgum! Loves them.

3 kommentarer:

Simon sa...

Haha. Klockrent inlägg

Vickie sa...

Ok, jag drar reglerna innan ni kommer, är det ok? ;)

Amelie sa...

Visst, men bara om du ackompanjerar dem med banjo och pruttkudde.