söndag 9 augusti 2009

Back tö wörk

Idag är min sista semesterdag och därmed: dags för jobb igen imorgon. Om det är något jag har spytt galla över hela semestern så är det mitt jobb, men nu såhär dagen innan så känns det faktiskt helt okej. Detta beror på två saker: motiverande Tarotläggning (ja, skratta ni!) samt att jag kollade min jobbmail igår. Jobbmailen innehöll faktiskt två bra saker.

Dels så verkar det som att det är klart att jag får mitt vikariat förlängt tills i december, vilket betyder att jag i alla fall inte behöver bli arbetslös. Men kommer ändå att hålla utkik efter andra jobb att söka i höst iom att det typ knappt finns några bibliotekarietjänster över huvud taget och jag har ingen lust att bli arbetslös i januari 2010 heller.

En annan bra sak med jobbmailen var att jag hade fått schemat för hösten, vilket till skillnad från vår- och sommarschemat var riktigt gynnsamt. Fyra fredagseftermiddagspass på hela hösten istället för typ varannan vecka som jag har haft hela våren. Sweet!

Delmoment är annars väldigt peppande just nu. (Och det här har jag snott lite från Ellen) Kolla bara:
Om 2½ vecka åker vi till Vässe för att fira min födelsedag.
Om 4 veckor ska vi på lajv.
Om mindre än 2 månader gifter vi oss.
Om mindre än 4 månader är det redan december och dags för julpepp.

Inga kommentarer: