måndag 3 augusti 2009

The final countdown

Idag är det exakt två månader kvar tills det är dags för mig att kanalisera min inre Veronica Lake. Eller tja, i alla fall för mitt hår, om jag har tur.

För övrigt, varför känns det som att vad man säger om sitt bröllop är helt livsfarligt? Om jag säger "lantligt" så tror folk att festen kommer att vara i en lada på en massa höbalar och om jag säger 30-40-tal så betyder det tydligen superglamour. Om någon nu undrar så har vi inget speciellt tema (och fan, jag tror att jag ger nästa person som frågar om vi ska ha medeltidsbröllop en smäll!), utan kommer att blanda in allt möjligt som vi gillar. Ser ingen mening med att planera bröllop efter någon slags standarduppfattning om hur ett bröllop ska vara.

(Och ja, jag vet att jag typ bara skriver saker om bröllopet just nu, men det är liksom det enda intressanta som är på g för tillfället. Plus ljuset i tunneln.)

4 kommentarer:

Suzy sa...

Men det är bara underbart!
Jag har fått värsta bröllopsfebern thanks to you guys! :D
Älskar alla roliga, fina, knasiga, vackra varianter av bröllop. Jag håller med om att det är bättre att blanda in olika grejer av det man gillar än att köra ett tema.
Tema känns så... Las Vegas! :P

Amelie sa...

Vad kul!! Vi har hemliga planer att diskutera med dig också!
Det värsta är folk som har stenhårda färgteman, typ creme och choklad. Ugh.

Hanna sa...

Creme och choklad låter ändå väldigt gott... nam nam nam nam.

Men jag håller med Suzy, man blir verkligen helt bröllopspepp när man läser om allt (vill det sig riktigt illa kommer det sluta med att jag också vill gifta mig). Ok att det verkar vara sjukt mycket att styra upp, men det känns ändå som att ni har lagt det på en vettig nivå. Dessutom känns det som om bröllop när man är ung och inte har groteskt mycket pengar alltid vinner - det ger så mycket mer utrymme åt kreativitet, smarta lösningar och personlig stil eftersom man inte kan köpa sig ett färdigt bröllopspaket. Visserligen är jag övertygad om att du skulle gett det en tydlig personlig touch även om du hade femton miljarder, men förstår du vad jag menar?

Amelie sa...

Jag fattar precis vad du menar! Men jäklar alltså vad man blir bombarderad av olika idéer om hur bröllop ska vara. Läste t.ex. att "Tänk på att inte bara spela era favoritlåtar på festen, alla kanske inte gillar det." Screw that, säger jag. Så många gånger som jag har plågats av andras schlager/ABBA/Herreys-mix så ska det väl finnas någon tillställning där JAG får höra musik som jag gillar. Och vad är mer passande än på mitt eget bröllop. Duh.