tisdag 21 april 2009

Det bästa med att vara bibliotekarie...

Mycket är roligt med att vara bibliotekarie, jag har till exempel väldigt varierande arbetsuppgifter, jag får hålla på med böcker, film och musik och lösa praktiska problem, vilket i alla fall jag tycker är sjukt kul (när man väl lyckas få till lösningarna i alla fall). Men det absolut bästa med att vara bibliotekarie, det är när man lyckas hjälpa en person och göra den glad. Bra service är bara så himla återbetalande, jag får göra det jag är till för att göra och samtidigt bidra till att någon blir nöjd och får en positiv bild av biblioteket. Sånt gör min dag.

MEN fanimej, det värsta jag vet, är när jag ser medarbetare som bara skiter i service, som är för lata för att hjälpa till med något bara för att det inte är exakt deras arbetsuppgift. Då har jag bara lust att säga "Varför i h-e blev du bibliotekarie?". Men idag sa jag "Men då gör jag det själv." istället. Och gick därifrån. Jag tar hellre av min knappa tid än att en 90 år gammal farbror ska få vänta på sina talböcker en extra dag. För sån är jag! Och jag är så jävla bra.

4 kommentarer:

elleneriksson sa...

You go girl! *knäpper med fingrarna*

Är det nästa onsdag ni kommer till Västerås? :)

Amelie sa...

Precis! Vet inte när dock, men det blir någon gång på kvällen tror jag. Är du hemma då, eller ska du iväg nåt?

elleneriksson sa...

Nej jag är hemma så det blir jag som kommer ta emot er. :) Mamma och Ismo kommer hem senare på kvällen, men vem vet, de kanske redan är hemma när ni anländer.

Amelie sa...

Ja jag vet ju inte alls när vi kommer. Vi åker i alla fall direkt ut till området, och sen kanske vi åker och käkar också innan vi kommer till er. Men det märks antar jag.