söndag 5 april 2009

Occupied elsewhere

Har fått något av en aha-upplevelse när det gäller min blogg idag. Hela grejen med att starta en ny på Blogspot var att få upp känslan för att blogga igen. Dessvärre har det inte funkat, och jag känner mig lika mycket tvingad att skriva om saker och missnöjd med det jag skriver som tidigare. Därför har jag bestämt mig för att inte blogga om random vardagssaker längre, utan bara skriva när jag verkligen känner för det eller om det är något speciellt. Det blir snarare som en något mer dynamisk hemsida, kan man säga. Och betydligt färre uppdateringar, troligen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åh, jag känner igen känslan! Jag har fortfarande inte riktigt kunna bestämma mig för vad jag ska blogga om. Jag får lite idéer på saker jag vill skriva, men det slutar alltid med mastodontinlägg eftersom det handlar om ett särskilt ämne och då bara flödar det, vilket i sin tur gör att man i hälften av fallen aldrig orkar skriva något. Damn!

Amelie sa...

Ja, man kanske borde satsa på Twitter eller nåt, så att man bara kan skriva korta saker. Eller ja, kan och kan, men borde i alla fall.

Jag brukar känna mig tvingad att skriva om vardagssaker för att fylla ut lite, vilket både är tråkigt att skriva och läsa. Suuuck!