fredag 17 april 2009

Skadad yrkesstolthet? Not so much.

Hoppsan! Någon tycker visst att jag verkar vara en dålig bibliotekarie. Jag kanske ska försvara mig och förklara att jag faktiskt inte är en dålig bibliotekarie bara för att jag är dåligt uppdaterad på barnböcker. Men det känns väldigt onödigt, så det skiter jag i. Och du som har skrivit, du behöver inte vara orolig, jag kompenserar barnböckerna med att vara en bibliotekarie med trevligt bemötande och enorma kunskaper i släktforskning istället. Det verkar funka.

Läs orginalinlägget här.

3 kommentarer:

Simon sa...

Inte bara det. Du är bra på många andra sätt också som bibliotikarie. Du har koll på en massa saker som vanliga bibliotikarier med största sannolikhet inte har lika bra koll på.

Amelie sa...

Oooh, menar du att jag är en ovanlig bibliotekarie? Fast jag förstår vad du syftar till, det gamla gardet kanske? Fast förresten så är det väl för underligt att det är jag som kan mest om släktforskning, det är ju en typisk pensionärshobby.

Simon sa...

haha. Ja, du är nog inte en helt vanlig bibliotikarie. Bara en sån sak som åldern spelar in, men även dina kvaliteér och dina intressen liksom.