lördag 25 juli 2009

The dress

Igår: Åkte runt halva Stockholm (8 timmar, 6 olika affärer, 11 olika bussar och tunnelbanor) med mamma för att hitta en brudklänning. När vi hade varit i affär nr. 4 paniksvettades jag av stress och var övertygad om att inte hitta någon. Men. I affär nr. 5 hittade jag den! Det är en hyfsat enkel klänning och den ser inte alls ut som jag hade tänkt mig från början, men det kändes hur bra som helst på och den passar mig helt enkelt. Att den är så pass enkel som den är gör att det är lätt att lägga till personliga accessoarer som skulle blivit för mycket med en mer spejsad klänning.

Jag provade en annan som egentligen var snyggare, en likadan modell fast mer utsmyckningar. Problemet var bara att den hade typ 2 meter släp som inte skulle gå att klippa av (även om vi hade många teorier) plus att den var för liten i ryggen och skulle ha behövts släppas ut dessutom. Klänningen som jag nu har bestämt mig för kändes bara så mycket skönare, även om det bara är en dag så är det för jäkla drygt med släp, och om man skulle hänga upp det på något sätt så blir det inte snyggt. Synd egentligen, men jag tror att jag trivs betydligt bättre utan släp och en underkjol som är så enorm att klänningen står för sig själv (jag skämtar inte!).

Inga kommentarer: