torsdag 9 juli 2009

Maggan the wedding dress slayer

Ett drag som jag definitivt har ärvt av min mamma är att ge mig in i saker fullhjärtat. När jag väl sätter igång med något som jag är engagerad i så är det bara full steam ahead tills lyckat resultat är nått. (Eller tills jag tröttnar)

Vad som har blivit uppenbart de senaste dagarna är just hur det här draget spelas ut hos min kära mor. När vi var där i söndags kollade vi nämligen på en massa brudklänningar på nätet. Efter det har mamma gett sig in på att googla järnet efter brudklänningar, och ringer mig var och varannan dag och har hittat olika brudklänningsställen som vi måste åka och kolla in. Hon är helt galet engagerad! Vilket iofs är väldigt bra eftersom jag inte behöver vara lika aktiv då haha.

Men det känns kul att ha mamma med i bröllopsplanerna, har utsett henne till dekorationsansvarig för länge sedan och det är hur bra som helst att hon hjälper till med klänningar som faktiskt är väldigt knepigt. Men ja, hon är verkligen i gasen nu. Om någon behöver en bröllopsplanerare efter den 3 oktober så är det bara höra av sig för att boka Maggans tjänster. Eller Maggonius som Simon har döpt henne till.

Inga kommentarer: