torsdag 23 juli 2009

Ja, jag är en person som har svårt för att hålla på saker

Egentligen så vill jag inte avslöja för mycket om bröllopsplanerna, det blir liksom en roligare upplevelse om alla inte vet exakt vad som händer/hur saker kommer att se ut osv. Jag ska t.ex. försöka att inte lägga ut en bild på brudklänningen när den nu blir inköpt, om jag nu kan lyckas att hålla mig från det. Mamma kommer för övrigt hit sent ikväll och vi ska ut på klänningsjakt imorgon. Men i alla fall. Har precis inhandlat en pryl till bröllopet som bara är för ball för att inte visa. Day of the dead-brudparsfigurer, check!

För övrigt får jag hur mycket inspiration som helst från Rock'n'Roll Bride - lätt världens bästa bröllopsblogg.

7 kommentarer:

Hanna sa...

Perfekt, nu känner jag att min outfit inte alls är så farlig. Var lite orolig att den skulle kännas för mycket rock och för lite söt/vacker/finstämd.

Amelie sa...

Haha, för min del så blir jag jätteglad om du ser ut som Helena Bonham-Carter i drömsekvensen från Sweeney Todd. Jag har för övrigt precis bestämt mig för att kapa min lugg i alla fall, just för att få rock'n'roll-hår och inte sött/vackert/finstämt sådant :D

Hanna sa...

Ehm, jag minns inte drömsekvensen men fullt så Bonham-Carter blir det nog tyvärr inte.
Ja, heja, rock´n´roll! Så du skippar temat med att köra det 20-30-40-tal och höstfest, eller?

Amelie sa...

Nej temat är fortfarande på, fast vi har alltid varit inne på höstigt och "gammaldags" snarare än specifika årtionden. Jag tror inte att min lugg kommer att vara några problem med temat faktiskt :)
Men jag menar, grejen är ju att det ska vara vi, inte påklistrat romantiskt bara för att det är vad man kanske förknippar med just gammaldags.

Amelie sa...

Här är scenen från Sweeney Todd som jag tänkte på:
http://www.youtube.com/watch?v=Ygb1hwPe8eA

Hanna sa...

Åh ja, nu minns jag. Gosh, Helena Bonham-Carter är verkligen en av de tuffaste och hetaste kvinnorna som finns!

Amelie sa...

Ja eller hur! Älskar henne!