torsdag 21 maj 2009

Band of Brothers

Nu ikväll har jag och Simon börjat se om Band of Brothers. Senast vi såg hela serien var sommaren 2006, precis innan jag flyttade från Västerås. Jag har alltid varit sjukt fascinerad av det mesta som har med Andra världskriget och 30- och 40-talet att göra och har sett och läst enormt mycket om den tidsepoken. BoB har nog gett starkast intryck, jag mår seriöst fysiskt dåligt av spänningen precis innan landningen i Normandie t.ex. Snacka om att det är lätt att leva sig in, även om jag har bra fantasi så brukar jag inte bli berörd på det sättet. Jag säger bara det: Det finns inga bättre serier än HBO-serier. Om någon har missat detta mästerverk så är ni galna!

2 kommentarer:

elleneriksson sa...

Band of Brothers är så sjukt bra!! Man blir helt fäst vid den och kan knappt sluta titta. Haha, jag skrev ett inlägg om BoB precis i början av min blogg, http://elleneriksson.blogspot.com/2008/05/jag-vill-ha-sommarlov.html hahah, vi är nog väldigt lika ändå! :D

Love sa...

Jag undrar om Inglorious Basterds blir lika bra som det lilla jag sett av BoB.