söndag 17 maj 2009

ESC i korthet

Bäst: Armenien
Skrattretande dåligt: Grekland
Roligast: Moldavien
Konstigast: Albaniens "dansare"
Sötast: Portugal

Men även om jag gillade Armenien mest så tycker jag att det var skitbra att Norge vann. Bra låt, kille som alla verkar tycka är söt, etno-inslag, fiol osv. Plus att Norge fick röster av alla länder, vilket måste vara det mest demokratiska resultatet i ESC någonsin.

Och till sist: Nääääär ska "svenska folket" inse att Sverige numera suger i ESC-sammanhang och tänka utanför lådan. Operapop är inte unikt och låten var skriven av samma person som floppade förra året. Bra val.

2 kommentarer:

elleneriksson sa...

Smärtsamt dåligt: Ryssland!

Amelie sa...

Jaa shiiit! Den var ju också riktigt usel. Jag gjorde dessutom misstaget att kolla bort en stund, och när jag tittade tillbaka så hade hon åldrats där bakom på skärmen. Jag höll på att skita på mig av skräck!