lördag 30 maj 2009

Syhelg!

Har sett fram emot den här helgen i ett par veckor. Jag ska nämligen unna mig själv en syhelg. Har varit och handlat material till tre kjolar och antagligen ett par shorts också. Dessutom ska jag korta av min jeansjacka som är för lång för min korta överkropp. Det går inte att knäppa nedersta knappen för där är liksom mina höfter redan och jackan är helt rak. Ska försöka fixa det på någe vänster. Simon ska dessutom vara borta större delen av dagen imorgon, sy sy sy för fulla muggar alltså. Fast jag räknar med att fixa typ en kjol och sedan tröttna, det brukar liksom sluta så. Men man får ju nöja sig med det lilla.

4 kommentarer:

emma sa...

åh det låter ju jätteroligt! Lägg upp bilder på det du sytt sen va?
kram

Amelie sa...

Självklart! Men det blir nog inte jättemycket saker, har sytt en fjärdedels kjol än så längre, råkade somna tidigare...

emma sa...

Haha, men så länge man inte ger upp hoppet!
Jag har sett massa fina kläder på stan, vi kanske kan ses nästa vecka? Eller inte veckan som kommer men efter det? Ska nämligen jobba 3 dagar nästa vecka.. scary!!

Amelie sa...

Jag var inne i stan med syster i typ fyra timmar i torsdags och hittade inte ett piss. Men vi kan absolut ses! Dock jobbar ju jag till typ 16-17 varje dag... suck.