fredag 26 juni 2009

Dagens konversation

Jag ligger i sovrummet och läser (hemma från jobbet med förkylning - igen). Simon sitter i vardagsrummet och ser på tv. Plötsligt hör jag:

TV:n: "Västerås! Eller Västra Aros som det brukade kallas..."
Jag: "Vafan kollar du på egentligen?"
Simon: "KD har sin partistämma i Västerås nu. Göran Hägglund pratar om Västerås historia nu."
Jag: "Varför måste alla ha sina partistämmor i Västerås?"
Simon: "Jag kollade på det igår också..."
Jag: "Vet du vad som är mest störande med det? Att du sitter och tittar på Kristdemokraternas partistämma!"
Simon: "Det är intressant ju!"
Jag: "Bara du inte blir omvänd."
Simon: "Ja men vi ska ju gifta oss snart - i kyrkan. ... Det är ju bra med lite familjevärderingar och sånt."

Huga!

7 kommentarer:

Simon sa...

Oroa dig inte Hanna, Suzy, Ellen, Susanne, Vicki, Emma osv. Jag kommer inte bli KD-fantast. Såja Hanna sluta rynka på pannan! Sååå. Sluta.



nu!

Vickie sa...

Haha, är inte särskilt oroad faktiskt. :)

Simon sa...

Tack Vickie för förtroendet! :) haha

Vickie sa...

Hihi, det är väl snarare så att jag litar på min systers omdöme. ;)

Amelie sa...

Ja speciellt efter att jag lärde mig hur man inte går med i en sekt. Det här måste ju falla under samma kategori!

elleneriksson sa...

Haha, KD-fantast. Det skulle vara något det!

Hanna sa...

Simon: Consider it slutrynkat.