torsdag 4 juni 2009

Mer maskerad åt folket

En sak som jag verkligen saknar med Västerås: Studentutklädnadssäsongen. För er som inte visste det så är det tradition (sedan 80-talet, minst) att alla blivande studenter klär ut sig ett par veckor innan avslutningen. Grejen är att alla i en klass ska se likadana ut och det man klär ut sig till ska börja på någon bokstav i klassens namn. Om ni inte tycker att det låter som en bra idé, så föreställ er detta: 30 naturare iförda Ipren-mannendräkter. Sådärja. Här är ett annat bra exempel:

"Alla i NV3B, från Rudbeck, var utklädda till Barack Obama och en till George W Bush."

Bild från VLT. Se fler klasser här. En annan av mina favoriter från årets utklädnad var en klass som var Bag-in-box. Klockrent.

8 kommentarer:

Hanna sa...

Åh, blir alldeles nostalisk. Även om jag minns att det var sjukt drygt att fixa en utklädnad inklusive peruk åt en klass som inte ville lägga mer än en hundralapp på det.

Amelie sa...

Ehhh ja, känner igen det där. Fast ni lyckades ju dra hem en underdog-seger, vi larvade oss mest bara.

Vickie sa...

Samma här, nostalgisk är helt rätt ord... :-)

Amelie sa...

Vickie: Vet du hur gammal tradition det är? Det enda jag kommer ihåg är att den alltid funnits, men du borde ju ha lite mer koll?

Vickie sa...

Ingen aning, för mig har det också alltid funnits. Men det borde ju gå att ta reda på...

Amelie sa...

Ja... päronen borde väl ha någon slags koll?

susanne sa...

http://data.fuskbugg.se/skalman01/skogsturken.jpg

Där är en klass någonstans i sverige som klädde ut sig till jelal.

Amelie sa...

Hahaha fan vad klockrent!! Kärrtorp ligger i södra Sthlm för övrigt.