tisdag 24 mars 2009

Hårresande viktigt beslut!

Idag (eller, det kanske var igår eller i förrgår, att vara hemma så mycket blandar ihop dagarna) har jag beslutat mig för att spara ut min lugg. Alltså inte bara till lite längre snedlugg som jag har haft till och från i några år nu, utan helt. Så att luggen i alla fall är till typ hakan och så att den går att sätta upp. Beslutet beror delvis på bröllopsfrisyr (den som jag har föreställt mig funkar inte jättebra med lugg) och delvis på att det aldrig är fel att mixa upp saker och ting. Eller ja, det är det som jag brukar utgå från generellt när det gäller mitt hår. Variation, variation, variation. Haha. Nu är det bara att hoppas att luggjäveln hinner växa ut, men jag har ju trots allt drygt 6 månader på mig.

Och förresten, när jag senast hade lång lugg så såg jag ut såhär. Ni (alla utom Hanna och Susanne som vet, det skulle vara fusk) får gärna gissa 1) Vilket år det var, 2) Hur gammal jag var och 3) Varför (VARFÖR???) det över huvud taget var okej att ha mittbena på det viset. Shoot!


Update: Okej, jag tyckte att det var lite orättvist att bara hänga ut mig själv och Susanne på det här sättet, så.... ledsen Hanna.



Men kom igen nu alla andra: Vilket år och hur gamla var vi???

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har faktiskt ingen aning men skulle tippa på 15 kanske?

Anonym sa...

vafan jag såg ju ut som en kärring. Vad fan hade jag typ DRÄKT på mig för. skitkort dessutom. / susanne

Amelie sa...

Haha! Men var det inte den där apkorta kjolen med typ rhinestones på? Den var ju snygg ju! I såna fall tycker jag att du ska skämmas mer för täckstiftet hahaha.

Anonym sa...

Vad är det exakt för mittbena du pratar om? I vilket fall som helst så ser det mer eller mindre ut som min standardfrisyr, haha!

Susanne hade en vanlig kavaj (inga könstigheter och med den kjolen var det definitivt ingen dräkt) och jag har för mig att det var för att du/hon hade något linne som var lite för djup urringning, men jag är inte säker. Vi var ju på stormiddag strax innan vill jag minnas.

Amelie sa...

Jag körde i alla fall med det heta i att ha kjol ovanpå uppvikta jeans. Smaskens. Kommer däremot inte ihåg vad jag hade på överkroppen. Men jag är säker på att det var Suss som hade uringningen! Jag hade ju den där emojackan uppdragen till hakan!

Anonym sa...

Ja, alltså, jag trodde aldrig att det var du Ammi. Jag pratade till Susanne, därav du/hon.

Hurra för uthängning. Men jag känner liksom inte att jag kan skämmas över det där, vi var ju bara så fantastiskt söta. Hellre skojig på gränsen till katastrofful än bara trist klädd som man (jag) är idag.

susanne sa...

Ja det där med urringning låter som jag tyvärr. Story of my life.

Det stör mig att kolla på de här bilderna eftersom ni två ser så söta och emo ut och jag ser ut som om jag försöker vara snygg.

Amelie sa...

Haha, men Susanne, vi var 15, troligast är att vi alla försökte se snygga ut. Och vafan! Jag och Hanna har fjäderbo:or. Lite pinigt! Du ser ju åtminstone lite stilfull ut.