fredag 6 mars 2009

Satan in a wedding dress

Igår fick vi hem bokningsbekräftelse för vår vigsel. Klart är att man inte får någon vidare finbehadling när man inte är med i Svenska kyrkan. Vid Simons namn ("Mannen:" haha) står det att han tillhör Sundbybergs församling, och hela hans namn är dessutom med. Alltså alla femtioelva bonusförnamn. Vid mitt namn ("Kvinnan:") står det bara mitt tilltalsnamn och "Församling: Ej tillhörig". Självklart är jag fullt medveten om att jag 1) inte är med i kyrkan och 2) är ateist och såklart inte kan få lika fin behandling som Simon (som är med i Svenska kyrkan fast han inte ens är döpt! Det är ju till och med jag!), men kunde de inte ha skrivit ut mitt andranamn i alla fall? Lite snålt tycker jag, det kunde de väl ha bjudit på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

what? Hur ska jag tolka det där? :)
Att jag kommer gifta mig med Satan eller kanske att du kommer bli satanisk när vi gifter oss? Eller är det möjligen jag som är Satan?
/Simon

Amelie sa...

Nja jag tänkte mig mer att jag skulle börja se ut sådär efter att vi har gift oss. Alltså jag tänkte lägga mig i ett solarium i en vecka och sen plastikoperera resten om det behövs.

Amelie sa...

Förresten! Hoppas att du inte kommer att se sådär skitnödig ut på våra bröllopsfoton. Då får det faktiskt va, asså.

Lovan sa...

Haha!
Hmm, troligen har de bara tagit namnen rakt av ur det register som finns över alla medlemmar - de har säkert inte alla dina namn registrerade där ... that's why ...
Grattis i alla fall!!