lördag 14 mars 2009

I det här fallet väldigt Svensson

Här hemma råder lördagslugn, jag har precis slängt in en hemmagjord pizza i ugnen som borde bli färdig lagom tills Melodifestivalen börjar. Om man tog bort våra datorer så skulle det kunna vara en lördagkväll hos min radhusfamilj någon gång tidigt 90-tal. Ahhh, vad skönt att vissa saker inte förändras. Eller rent av patetiskt, men det får bli upp till er att tycka till om den saken.

Som en homage till allt som var fint med 90-talet, här kommer låten som var min favorit i Melodifestivalen 1992, då jag var 9 år gammal och älskade mina storblommiga tights och röda USA-sockar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hello friend!
Nu har jag varit runt och tittat på bärbara datorer men inte hittat någon, dvs inte hittat någon bättre och billigare än DELL som du länkade till. Är du nöjd med ditt köp? Tror du den som var snäppet billigare än din, är värd? Att det är mindre hårddisk är sak samma, men jag tänkte RAM-minnet?

Amelie sa...

Jag är väldigt nöjd med min dator! Det som är viktigast är ju själva prestandan, och speciellt då minnet. Hårddiskar kan man ju alltid köpa till liksom. Vet inte vad du har för minne nu, jag hade 512 MB på min gamla dator och 2048 på den nya, så det är ju fyra gånger bättre. Så minnet är det nog bra om du satsar på, men du klarar dig säkert på 1024 om du inte använder många olika stora program?

Anonym sa...

Viktigast är processorn och i dagens läge är det värt att köra på dual core. Iaf 2g och uppåt. Minnet kostar inte så mycket och brukar ligga på 1024 - 2048.

Anonym sa...

Okej.. men är det dual core på någon av DELL från den sidan du länkade till förut Amelie? Jag kan ju faktiskt ingenting så jag är tacksam för all hjälp :)

Anonym sa...

Okej.. men är det dual core på någon av DELL från den sidan du länkade till förut Amelie? Jag kan ju faktiskt ingenting så jag är tacksam för all hjälp :)