tisdag 24 mars 2009

Sweet!!!

Hej!

Vi har idag skickat följande varor med
Posten 1:a-klassbrev:
* 1 st Eclipse (9781904233909)
* 1 st New Moon
(9781904233879)
Ahhh! Precis vad jag behöver i min förkylningsmisär. Är fortfarande inte speciellt mycket friskare, och har sovit typ 10-12 timmar/dygn sedan i lördags. Är verkligen helt däckad.
Medeltidsnerd.

OCH har dessutom tröttnat rejält på Elisabeth Chadwick. Har läst några förut (hallå, medeltidsnörd!) och den som jag läser nu är bara den sista droppen på något sätt. Alla hennes böcker har nämligen mer eller mindre exakt samma intrig. Typ fager ung dam möter ståtlig ung man, kärlek uppstår men också förvecklingar. Paret skiljs åt och återses som fager stark kvinna och megamanlig riddare. Och sen är det bara att slänga till lite krig, riktiga ondingar som vill skilja paret åt och lite glada och elaka munkar som kämpar för godhet respektive ondska. Det enda som egentligen gör dem läsvärda är miljöerna och de historiska skildringarna. Men ja, det här är nog den sista jag läser faktiskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, nu vet jag inte riktigt om det är ok att fråga för jag brukar tycka att viktfrågor är läskiga och onödiga och allt det där, men har du gått ner en del i kg? Ditt ansikte ser annorlunda ut.

Amelie sa...

Haha det är okej. Det lustiga är att jag faktiskt har gått ner en massa i vikt, men den där bilden är typ två år gammal och då hade jag definitivt inte gått ner i vikt. Det är säkert att håret är instoppat sådär, ansiktet får annan form då.

Anonym sa...

Ah, då förstår jag. Men kul för dig med viktminskningen, i och med att det är resultat av träning, matkoll och andra duktigheter - skönt att se resultat av något man kämpar med.

Amelie sa...

Ja, jag är sjukt nöjd med att äntligen ha hittat något som funkar. Och såhär när jag har kommit in i det (med ännu mer koll på maten plus träning) så känns det så himla lätt. Förut så kändes allt sånt bara skitjobbigt, och nu vips så har jag tappat åtta kilo, och planerar ytterligare ett gäng sådär.