måndag 9 februari 2009

2:20

Idag tog det mig 2 timmar och 20 min att komma till jobbet. Jag kom därmed 1 timme och 20 min sent. Det är fint. Allt pga en nedriven kontaktledning vid Årstaberg, så att all pedeltågstrafik är inställd mellan Stockholm central och Älvsjö. Jag skulle ta tåget från centralen 10:12, men det kunde då inte gå alls. Fick åka tunnelbana till Liljeholmen, vänta där i 15 min, ta en ersättningsbuss till Älvsjö och sedan vänta där i 20-25 min innan Södertäljetåget kom. På samma tid hade jag kunnat vara i Söderhamn, Linköping, Laxå eller varför inte Motala? Min enda önskan just nu är att dom ska ha fixat skiten tills det är dags för mig att åka hem ikväll.

För övrigt så känner jag mig ganska risig idag. Tung i huvudet, tjock i halsen och allmänt seg. Det blev knappast bättre av den lilla utflykten ovan. Har inte alls någon lust att bli sjuk, eftersom vi ska åka till Västerås på fredag. Vore verkligen trist. Har ganska fullspäckat på jobbet den här veckan också. Läsecirkel idag mellan 19-20 och författarbesök på torsdag. Känns rätt tungt just nu faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ordnar sig... När du kommer hem står maten på bordet :)