torsdag 12 februari 2009

Latenight librarian

Hemma sent från jobbet idag. Vi hade författarbesök så jag kom inte därifrån förrän kvart över åtta. Gjorde sällskap med själva författaren på pendeln, vilket var väldigt trevligt och betydligt mer underhållande än att åka själv såklart. Samtidigt är det alltid lite underligt att prata med någon sådär som man antagligen aldrig kommer att träffa igen. Man pratar om saker man har gemensamt, berättar och blir intresserad av den andras berättelser. Sen är det typ "Kul att träffas, hej då". Ganska udda social situation, om man tänker efter.

Bild från perezhilton.com.

Väl hemma så slängde jag mig in i duschen (efter att ha tryckt i mig mintkrokant som världens återigen bäste man hade köpt till mig (måste förresten jobba hårt på det där med att äta dåligheter i veckorna, skäms när jag tänker på saker jag har moffat den här veckan)) för att tvätta håret, eftersom jag ska klippa mig i Västerås imorgon och inte ville komma med nytonat (svart) och flottigt hår till min kära frisör. Jag jobbar bara halvdag imorgon, till kl. 13, sen bär det av till Vässe. Det här blir nog första gången någonsin som jag kommer att ta med mig en bild till min frisör, just denna ovan. Bara för att hon ska fatta exakt hur kort lugg jag vill ha. Ser fram emot det som fan!

Inga kommentarer: