torsdag 5 februari 2009

Morgontjafs

En sak som jag verkligen inte förstår mig på, det är varför morgonprogrammen på tv tar in folk med olika åsikter som ska "prata" om olika (förvisso intressanta) frågor. För såklart så börjar ju allt så himla fint och lugnt, en minut senare är det kaos och de inblandade pratar i mun alternativt halvskriker åt varandra. Och vem fan i h-e vill höra på sånt när man precis har gått upp?! Där sitter man i sin bästa morgonångest (ååååh guuud varföööör??? vill sova! osv.) och försöker vakna till. Vill då knappast höra på hur två ekonomer med olika inriktning gapar om finanskrisen. I alla fall inte jag. Blippar snappt över till trean, vilket har gjort att jag fått se betydligt mer Spin city än vad jag någonsin har velat, eftersom det är utbudet mellan 07.00 och 07.30 när jag sitter vid tv:n.

Och för att tala om irriterande. Det tog mig 1 timme och 15 min att komma till jobbet idag, istället för de vanliga 47 minutrarna som det brukar (i alla fall i de 50% av fallen när något inte är försenat då). Tur att jag hade min nya Charlaine Harris-bok med mig, läsning lättar verkligen upp pendling. Nu: wörk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. På morgonen borde det egentligen vara possitiva nyheter.

Amelie sa...

Jag gillar när det är meningslösa inslag, typ "Vårens krukväxter" eller liknande. Eller vanliga rediga nyheter. Ingen jävla debatt!