torsdag 26 februari 2009

Seg men bra

Är sjukt seg ikväll, eller ja, trött kanske är rätta ordet. Hade en riktigt rude awakening i morse. Vaknade först 30 min innan klockan skulle ringa, lyckades somna om och drömde på som bäst när klockan väl ringde. Var så förvirrad att jag tryckte på fel knapp upprepade gånger innan jag lyckades stänga av oljudet. När jag kom ut i badrummet upptäckte jag också att jag hade ett enorma märken från kudden i ansiktet och på armarna. Great. Men i alla fall. Trots trötthet så är det mycket som är bra just nu, t.ex:
  • Lön imorgon!!!
  • Min nya dator kommer imorgon
  • Jag har fått ett nytt VISA-kort på posten idag, det gamla var fett slitet
  • Vi fick en bonuscheck på nästan 200 spänn från Hemköp, också med posten
  • Jag ska kompa från 14 imorgon eftermiddag och åka in till stan och köpa nya skor + äta middag med Simon
  • Lite vårkänsla ute idag, kunde stå ute och vänta på pendeln utan att frysa

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh ny dator! Vad blev det?

Amelie sa...

En bärbar Dell. En röd!
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/laptop-inspiron-1545?c=se&cs=sedhs1&l=sv&ref=lthp&s=dhs
(Andra på listan)

Anonym sa...

Ah lyxigt. Är du bra med datorer? Jag vill också beställa en ny bärbar men kan ju ingenting om vad som är vad, och vad som är bra osv..
Skulle helst vilja ha en lite mindre variant än den jag har nu men de ligger ju alla runt 10 000:-klassen

Amelie sa...

Jo jag är väl rätt bra på datorer, men jag kan egentligen inte så mycket om prestanda och sånt. Tycker att det är lättast att jämföra olika bra.
Hmm men om du vill ha en att mest surfa på (inte spela eller använda en massa olika program) så borde det inte kosta mer än 4000-5000. Min kostade drygt 6000 och då är det en väldigt bra dator.

Anonym sa...

ja, spela gör jag ju inte, men jag behöver ha en som hanterar olika program, bla för bildhantering. Jag lejer dig när jag ska köpa min dator då, ska bara se över dethär med renoveringen, om det blir av eller ej.