lördag 28 februari 2009

Afternoon hell

Just det, jag skulle ju berätta om min asjobbiga eftermiddag som jag hade igår. Eller tja, jag hade tänkt skriva något långt, men jag orkar inte gnälla så jävla mycket. Det får vara någon måtta liksom va. I alla fall så hade jag i flera veckor siktat in mig på lönedagen: Jag hade tagit kompledigt och skulle möta Simon i stan för att äntligen inhandla ett par Vans Sk8-Hi som jag har haft ögonen på ett bra tag.

Jag hade såklart kollat ut två ställen som skulle ha Vans, och vi gav oss ut på en jävla runda över halva Östermalm (okej, kanske överdriver en aning). Självklart fanns det inga svarta Sk8-Hi inne på något av ställena. Ett ställe (Hollywood på Norrlandsgatan, jävla morons) hävdade till och med att skorna inte tillverkas i storlek 7. Ja tjena liksom, bara för att ni inte råkar ha dem inne. Efter att dessutom ha dragit på mig en helsjuk spänningshuvudvärk så gick vi och handlade godis, åt på restaurang och sen åkte vi hem och jag beställde skorna från Zoovillage för 15 kr mer (inklusive frakt) än vad de hade kostat att köpa i affär. The End.

Och ja, jag inser att det här låter jävligt töntigt, men det var faktiskt en väldigt dryg eftermiddag. Faktiskt!

Inga kommentarer: