torsdag 19 februari 2009

Sickling

Är hemma från jobbet idag, har lite feber och känner mig helrisig. Inte sådär att man dör, känner mig mest väldigt sliten. Har spenderat dagen med att läsa i några timmar, letat efter inspiration till broderimönster och svarat på chattfrågor i Fråga biblioteket.

Fattar inte att man (jag) alltid ser så jävla risig ut av sjukdom. Plötsligt så är håret helskabbigt och på något jäkla vänster går jag omkring hemma i trasiga tights, raggsockor och en för stor tunika. Vad hände liksom? Måste ju vara att man känner sig dålig, för en vanlig förkylning brukar väl inte frambringa några större fysiska förändringar? Det är väldigt skumt, tycker jag.

En bra sak är i alla fall att en massa filmer som vi beställde från Discshop häromdagen har kommit, så då kan jag kolla på någon av dem medan Simon är på fäktningen. Det går fortfarande trögt med Oscarfilmerna, vi skulle kolla på Milk igår, men jag somnade, så vi såg bara första halvan. Pathetic! som Ron skulle ha uttryckt det.

Inga kommentarer: