måndag 16 februari 2009

Monday evening

Fy fan vad måndagar känns tärande. Börjar förvisso sent (10.45), men slutar destå senare kl. 19.15. Är hemma vid åttasnåret och ska då käka och fixa, sen hinner jag typ ta det lugnt i fem minuter innan det är dags att gå och lägga sig igen. Känner mig som ett härke, minst sagt. Var tvungen att krypa ner i badet i en sisodär 10-15 min bara för att mjuka upp kroppen och känna mig levande igen. Jag trivs väldigt bra på mitt jobb, och tycker att det är jäkligt kul att vara där, men fan, jag kan inte komma över en viss saknad av att kunna göra precis vad som faller mig in. För när jag pluggade så kunde jag ju det, även när jag hade mycket i skolan, eftersom jag disponerade tiden helt själv. Önskar att jag kunde jobba hemma... det vore rena himmelriket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du blev väldigt fin i håret förresten, glömde skriva det igår. Och så har jag en plan. När Viggo blir större och lite mer trevlig så tänkte jag att du & Simon kan barnvakta hemma hos er, medan jag lånar ert badkar! :D

Amelie sa...

Haha, det låter som en bra plan tycker jag! Se till att boka plats i god tid bara så att jag hinner fylla på förrådet med värmeljus :D