torsdag 5 februari 2009

Har ni konferens eller?

Imorgon ska jag på min första konferens. Det ska bli kul, men känns lite ovant. Jag som precis har vant mig vid att gå på en massa möten och ha mig, nu ska jag sitta och lyssna på föreläsningar en hel dag och käka konferenslunch på betald arbetstid. Jag är peppad i alla fall, ska ladda med kollegieblock och sån bic-penna med olika färger. Hmm... jag kanske borde gräva fram mitt pennskrin från studietiden, tror att det ligger någon gammal torkad överstrykningspenna där till och med. Fast när jag tänker efter så tror jag inte ens att jag vet vart mitt pennskrin är. Hoppas att jag klarar mig ändå.

Är lite seg såhär på kvällskvisten, blev försenad på vägen hem också, SL har kostat mig 50 min idag, och bitterheten tar väl på nerverna antar jag. Jag har gnällt så mycket att ängeln Simon precis erbjöd sig att gå ner och hämta mat. Han är allt bra, den där Simon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, din första konferens! Du ska nog se att det går finfint! För jag antar att du inte ska hålla eget föredrag? För sådant kan vara ganska jobbigt och framförallt göra att du lyssnar förfärligt dåligt på alla som håller sina presentationer innan dig.

Amelie sa...

Haha nejdå, såna jobbigheter slapp jag. Däremot är jag ganska degig i sittmusklerna efter en hel dags sittande i föreläsningssal.