söndag 22 februari 2009

Oscar night

Inatt är det alltså dags för Oscarrace. Spektaklet börjar med 2½ timmar red carpet kl. 23.55 och slutar någonstans vid 6-6.30. Som tur var har vi tagit en disconap på eftermiddagen, annars hade jag aldrig pallat. Speciellt inte som jag fortfarande är lite småfebrig och förkyld. Kommer att behöva vara hemma från jobbet imorgon också, och kanske även tisdag om jag inte piggnar till rejält imorgon.

För er som skiter fullkomligt i Oscarsgalan men gillar bra film så tänkte jag tipsa om några bra Oscarsfilmer att se:
  • The Reader (Kate Winslet lär ta hem bästa kvinnliga huvudroll för den här)
  • The Wrestler
  • Rachel Getting Married
  • Slumdog Millionaire (lär ta hem både bästa film och bästa regi)
En film som jag verkligen inte rekommenderar är däremot Frost/Nixon. Som Simon sammanfattade det: En film där de pratar om att de ska prata. Gäsp.

2 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Jag är så sjukt sugen att se "Slumdog millionaire".

Amelie sa...

Den är ganska fantastisk faktiskt :)